Heeft u een vraag?

Stel hem hier

Kunnen wij u helpen?

Wij zijn bereikbaar via:

  • 0413-474933
  • info@vkgroep.nl
Wilt u liever dat wij bellen?

Of stel hieronder uw vraag:

Actuele informatie over het coronavirus (COVID-19)

Van Kuringe Adviesgroep houdt de ontwikkelingen rondom het coronavirus goed in de gaten. Daarbij volgen we de richtlijnen van Buitenlandse Zaken en van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). De zorg voor onze klanten en medewerkers staat voorop. Daarom hebben wij een aantal preventieve maatregelen genomen om verdere verspreiding van het virus zoveel mogelijk tegen te gaan. Wij vragen uw begrip voor deze maatregelen. In deze tijd is het belangrijker dan ooit dat we ons samen inzetten voor het maatschappelijk belang en de volksgezondheid.

 

Onze bereikbaarheid

Ons kantoor is open voor onze medewerkers, maar vanaf maandag 23 maart gesloten voor klanten m.u.v. klanten die komen voor de RegioBank.

Wij verzoeken onze klanten die iets moeten afgeven dit via onze brievenbus te doen bij de deur. 

Enkel de klanten die van te voren telefonisch een afspraak hebben gemaakt met een van onze bankmedewerkers worden toegelaten op kantoor. Wij adviseren al onze RegioBank klanten om dan ook van te voren te bellen ook als u geld wil opnemen of storten. Wij zullen u geen hand geven.

Wij blijven onze klanten natuurlijk bijstaan met raad en daad. Onze voorkeur gaat uit naar telefonisch overleg of contact via de mail. Waar mogelijk laten wij afspraken doorgaan echter roepen wij onze klanten op om een afspraak te verzetten als u ziekteverschijnselen heeft zoals verkouden, niezen of koorts.  Het kan ook zijn dat een adviseur u zelf belt om een gemaakte afspraken te annuleren of telefonisch te doen om de gezondheid van hen en u te kunnen waarborgen.  

Onze medewerkers gaan zo veel mogelijk vanuit thuis werken. Zo blijven wij bereikbaar. Het kan zijn dat u één van onze collega’s te spreken krijgt die op zijn kinderen aan het passen is. Wij hopen dan ook op uw begrip voor eventuele achtergrond geluiden die normaal gesproken niet te horen zijn.  

In deze zeer bijzondere tijd, die zowel zakelijk als privé impact op ons allen heeft, vinden wij het belangrijk om juist nu met elkaar in contact te blijven, elkaar te spreken en elkaar te ondersteunen. Zo kunnen wij, met elkaar in deze onzekere tijd, het verschil maken.

 

Belangrijk nieuws voor onze zakelijke klanten

RegioBank

Ondernemers die door de coronacrisis in zwaar weer komen, willen wij graag helpen. Daarom maken wij tijdelijk zakelijk lenen mogelijk voor alle klanten met een MKB Rekening. Lees in onze app onder rubriek 'Nieuws(brief)' het hele artikel!  

Aanpassen/ schorsen dekking van zakelijke motorrijtuigen

Kunt u als gevolg van de coronacrisis uw voertuig(en) niet meer inzetten? Dan bestaan er mogelijkheden om de dekking tijdelijk op te schorten of te royeren middels een “corona-royement”. Op deze manier kan het zijn dat u tijdelijk minder premie hoeft te betalen. Hier zijn verschillende voorwaarden aan verbonden. Neemt u contact met ons op als u hierover meer wilt weten.

Maaltijdbezorging

Wilt u als horecaondernemer tijdelijk uw bestellingen en/of maaltijden bezorgen dan kennen de verzekeringsmaatschappijen aanpassingen in de dekking en voorwaarden van de verzekering om dit (tijdelijk) mogelijk te maken. Het is belangrijk kenbaar te maken aan de verzekering dat u deze dienst gaat verlenen voor uw klanten. Onze medewerkers kunnen u hierover alles vertellen indien u meer wilt weten.

Uitstel van betaling voor zakelijke verzekeringen

Neemt u contact met ons op als u problemen voorziet in de voortzetting en continuïteit van uw onderneming. Ook als het voor uw gevoel om kleine betalingen gaat, schroom niet om contact op te nemen. Er zijn verschillende manieren om de financiële druk te verlichten tijdens deze crisis. Wij kunnen samen met u bekijken welke mogelijkheden er zijn. Dit geldt niet alleen voor uw bankzaken, maar ook voor uw verzekeringen, hypotheken of leningen.

 

Vragen over vergoeding van annuleringskosten

Onze telefoon staat roodgloeiend met brandende vragen over het vergoed krijgen van annuleringskosten. Op deze pagina willen wij u algemene informatie geven omtrent dit onderwerp.

*Geboekt via een reisorganisatie?  Indien het ministerie van Buitenlandse Zaken het reizen naar uw bestemming afraadt, kunt u uw reis kosteloos annuleren indien u uw reis geboekt heeft via een reisorganisatie. Wanneer de reisorganisatie uw reis niet kan uitvoeren, heeft u recht op terugbelating van de reiskosten. Elke verzekeringsmaatschappij verzoekt u daarom eerst contact op te nemen met de reisorganisator.

*Reis geboekt via een ANVR reisbureau? Neem dan contact op met hen. Zij hebben namelijk samen met SGR de Corona-voucher in het leven geroepen. Waardoor reizigers de zekerheid houden dat hun reeds betaalde reissom veilig is gesteld. Op een tijdstip waarop de reiziger weer aan vakantie denkt -wel binnen 1 jaar na uitgifte- kan hij deze voucher, die alleen kan worden uitgegeven door deelnemers aan SGR en voldoen aan de door SGR gestelde eisen, inwisselen bij de ANVR-reisonderneming waar hij deze voucher heeft ontvangen. Klik hier voor meer informatie.

*Het Calamiteitenfonds? Het calaimiteitenfonds geeft geen dekking voor de gevolgen van ziektes, waaronder dit virus valt. Klik hier voor meer informatie. 

Verzekeringsmaatschappijen

Iedere verzekeringsmaatschappij heeft rondom het vergoeden van de annuleringskosten een ander standpunt. Hieronder een kort overzicht.  

Aegon

Heeft u uw annuleringsverzekering van Aegon afgesloten vanaf 14 maart? Dan worden de annuleringskosten niet vergoed. Heeft u voor 14 maart een annuleringsverzekering afgesloten met een allriskdekking? Dan worden de kosten wel vergoed. De reis moet wel zijn geboekt voordat er sprake was van een oranje of rood reisadvies. De aanvullende annuleringsdekking van de Basis Doorlopende Reisverzekering biedt geen dekking. Klik hier voor meer informatie.

Allianz Global Assistance

Voor de kortlopende en doorlopende annuleringsverzekering is er geen dekking. Dus als u uw reis annuleert vanwege de uitbraak van het coronavirus, worden deze kosten niet vergoed. Wordt u tijdens de reis ziek en moet u naar het ziekenhuis? Dan worden de kosten volledig vergoed als u de dekking medische kosten heeft afgesloten. Klik hier voor meer informatie.

ASR

De annuleringsverzekering van ASR biedt geen dekking voor het annuleren of eerder afbreken van dereis.

De Europeesche

De standaard annuleringsverzekering biedt geen vergoeding als je de reis annuleert. Heeft u een allrisk annuleringsverzekering en heeft u die afgesloten voor 27 februari? Dan heeft u wel recht op een vergoeding, maar alleen als de reisbestemming op dat moment nog niet door het coronavirus was getroffen. Klik hier voor meer informatie.

De Goudse

De uitbraak van het coronavirus is geen geldige reden om te annuleren. Als u niet wilt reizen naar een gebied waar het virus voorkomt, of als u eerder naar huis wilt, kunt u het beste contact opnemen met de reisorganisator. Klik hier voor meer informatie.

Klaverblad

Als er een negatief reisadvies is, kunt u uw reis annuleren en de kosten vergoed krijgen. Hou hiervoor het reisadvies van de Rijksoverheid in de gaten. Klik hier voor meer informatie.

NH1816

Bij de doorlopende annuleringsverzekering geldt dat er alleen dekking is als tijdens het boeken van de vakantiereis géén negatief reisadvies is. Van een negatief reisadvies is sprake als code oranje of rood is afgegeven door het ministerie van Buitenlandse Zaken. Bij een kortlopende annuleringsdekking geldt dat er in geen geval dekking is. Klik hier voor meer informatie.

Reaal

De annuleringsverzekering van Reaal vergoedt de annuleringskosten niet. u kunt het beste contact opnemen met de reisorganisatie. Klik hier voor meer informatie.