Ik heb schade in het buitenland, wat nu?!
Ik heb schade in het buitenland, wat nu?!
Als tussenpersoon zijn we continue bezig om onze kanten te begeleiden met schades die zij willen claimen op verzekeringen. In deze vakantieperiode komt het steeds vaker voor dat mensen in het buitenland schade hebben. Vaak krijg ik dan de vraag ‘Wat moet ik doen?’.
Tips voor schade in het buitenland
Wij hebben voor u een aantal tips op een rij gezet:
- Is er iets gestolen of verloren? Dan moet u ter plekke aangifte doen.
- Bij schade is het van belang dat u zo snel mogelijk contact met ons opneemt. Dit kan telefonisch, via de mail of via onze website. Vervolgens kunnen wij u begeleiden in de schadeprocedure.
- Naast het schadeformulier hebben we voor het beoordelen van de schade ook andere belangrijke papier nodig. Denk aan de verklaring van de politie of een reisleiding, nota’s van medische behandelingen of bonnen van spullen die u opnieuw hebt moeten kopen.
- Heeft u hulp ingeroepen van de alarmcentrale? Dan krijgt u een dossiernummer, vermeld deze ook altijd op het schadeformulier.
- Vergeet niet om het schadeformulier te ondertekenen;
- Het is altijd slim om een kopie van uw reisverzekering of polispas mee te nemen!
Polisvoorwaarden kunnen wij niet veranderen. Het is uiteindelijk de verzekeraar die bepaald of iets verzekerd is. Wél kunnen wij u begeleiden en uw zorgen uithanden te nemen.
Met vriendelijke groet,
Peep van de Wal
Schadebehandelaar bij Van Kuringe Adviesgroep
P.S. online schadeformulieren treft u hier!
Bovenstaand nieuwsbericht is gepubliceerd
op 03-08-2017. Dit bericht is met veel zorg en aandacht samengesteld.
Desondanks kunnen wij niet volledig instaan voor de correctheid, volledigheid of actualiteit van
de informatie.
Maak een afspraak met ons om de meest recente informatie te ontvangen.